Bejelentés


A little piece of heaven


Ingyenes Angol online nyelvtanfolyam kezdőknek és újrakezdőknek.
+
Ingyenes tanulmány:
10 megdöbbentő ok, ami miatt nem megy az angol.








Linkek



City of Evil

 

Kiadva      2005. Június 7.
Felvétel     2005 április
Műfaj         Hard rock 
                  Heavy metal
                  Szimfonikus metal
Hossz        74:25
Kiadó        Warner Bros.
Producer   Avenged Sevenfold, Andrew Murdock

01 Beast and the Harlot – 5:40
02 Burn It Down – 4:58
03 Blinded in Chains – 6:34
04 Bat Country – 5:13
05 Trashed and Scattered – 5:53
06 Seize the Day – 5:32
07 Sidewinder – 7:01
08 The Wicked End – 7:10
09 Strength of the World – 9:14
10 Betrayed – 6:47
11 M.I.A. – 8:46

 Az összes dalt az Avenged Sevenfold írta.
A City of Evil az Avenged Sevenfold harmadik teljes studioalbuma. 2005. június 7-én jelent meg a Warner Bros. gondozásában. Ez az anyag némileg eltérést mutat a zenekar korábbi metalcore vonalától, a legjelentősebb különbség az, hogy a vokálos, M.Shadows éneke elhatárolódik a korábban megszokott ordítástól. A gitárhangzás az új dalokban sokkal technikásabb és inkább közelít a metal stílushoz. Akárcsak a Judas Priest Turbo című albumánál, az új stílus a korábbi rajongók között jelentős vitákat eredményezett, sokan vélték úgy, hogy a zenekar eladta magát, az "emészthetőbb" zenéjükkel és a metal ezen irányában való eltolódással. Másfelől viszont, az új albummal rengeteg új rajongót szereztek, ekkora sikert az eredeti hangzásukkal sosem tudtak volna elérni. Azt híresztelték, hogy a stílusváltásuk valódi oka abban keresendő, hogy az énekesnek, M.Shadows-nak komoly hangszálproblémái voltak és azóta nem tud ordítani, de a zenekar tagadja ezt a felvetést, stílusváltásuknak nem ez volt az oka. (Már koncerteken sem az eredeti stílusban adja elő Shadows a régi dalokat.) Ugyan a hangszálprobléma nem csak rosszindulatú híresztelés, az énekesnek tényleg voltak gondjai, de műtéttel helyrehozták, így a hangszálai megengednék a korábbi éneklési stílust is. Az album 2006 januárjában elérte az arany minősítést és a Guitar World magazin 63.-nak választotta meg minden idők legjobb gitár albumainak 100-as listáján.

Fogadtatás

Az Avenged Sevenfold harmadik CD-je jelentős előrelépés volt, mind zeneileg, mind pedig hangzásban. Az album erős kritikával találta szemben magát, felfigyeltek rá. A zenekar ezzel a kiadvánnyal tartja eladási rekordját, csak az U.S.A-ban több mint 500 ezer példány fogyott el belőle, így elérte az aranylemez minősítést.

Videográfia

2005. május 4-én megjelentettek egy promóciós videót, a "Burn it Down" című dalhoz, mely nagyban hasonlított az "Unholy Confessions" videójához (koncertfelvétel eredeti zenével). 2005. július 28-án jelent meg az első tényleges videójuk a "Bat Country" című dalhoz, melyet Marc Klasfeld rendezett. 2006. február 6-án jelent meg a "Beast and the Harlot" videoklipje, de már pár héttel a megjelenés előtt kiszivárgott, így a rajongók hamarabb megnézhették a YouTube-on. A klipet Tony Petrossian rendezte. A Wayne Isham által rendezett "Seize the Day" videóját pedig 2006. június 30-án tették fel az Avenged Sevenfold hivatalos MySpace oldalára.

Kritika

Az Avenged Sevenfold első két albuma leginkább a heavy metal stílust képviselte, de a kalifornaia csapat beleszőtt screamo, és post-hardcore elemeket is. Ez leginkább a 2003-as kiadású Waking the Fallen-en jellemző, a mesteri átvezetéseivel és kiugró riffeivel. De még a City of Evil-en is abszolút meglátszik az eredeti klasszikus metal. Csak nézzük a külsőt: egy csontvázszerű harcos gőzölgő orrlyukakkal, egy csatalovon repülve a város pokla fölött, tetoválások, démonok, és egy denevérszárnyakkal csapkodó koponya díszíti a borítót. Az amerikai heavy metal új hulláma közvetlen és uralkodó, egészen a mániákusan hullámzó ütőhangszertől, a diadalmasan nyüszítő gitáron át a "Blinded in Chains" átvezetésében, vagy a "Burn it Down” felszárnyaló dallamában, mindezek pedig Metallica-stílusú dalszövegekkel ötvöződnek. A torokhangba való átváltások gyakorlatilag eltűnnek, viszont jobban összefűzött nyújtások váltják őket, mint például a "Bat Country" című számban, ami már punk és pop elemeket is felhasznál. Több mint 7 perces hosszával, a "The Wicked End" is kimagaslik. M.Shadows keresztülszakítja a rímes verspárokat ("We`ve grown in numbers, six hundred sixty-six/War breaks, a sign of the end, eternally expelled/Look to the sky for knowledge, the stars align tonight,"), a gitárosok, Synyster Gates és Zacky Vengeance pedig hozzáteszik szárnyaló szólóikat, amit egy teljes kórus közjátéka szakít meg a szám közepén angyali hangjával és a csellók sóhajtozásával. Az egészében véve metalos dalok is tartalmaznak ilyen kitéréseket, sok műfajt beleszőttek.
Az Avenged Sevenfold a legtöbb részletében a helyén van, és úgy látszik fogunk még nagyokat nézni zenéjüket hallgatva.

Közreműködtek

M. Shadows – vokál, zongora
Synyster Gates – vezető gitár, háttérének
Zacky Vengeance – ritmusgitár, háttérének
Johnny Christ – basszus, háttérének
The Rev – ütősök, háttérének
További gitárrészek: Brian Haner
Akusztikus szóló a "Sidewinder" című számban Brian Haner
Brian Haner, Suzy Haner, Valary DiBenedetto and Kasey DiBenedetto éneke a  "M.I.A" című számban
Scott Gilman – producer, hangszerelés, összehangolás, további billentyűsök, ütősök
Justin Meacham - zongora a"Seize the Day" és a "Sidewinder" című számban

<<< vissza a diszkográfiához








Üzenőfal


Név:

Üzenet:







Ingyenes honlapkészítő
Profi, üzleti honlapkészítő
Hirdetés   10
Végre értem amit angolul mondanak nekem, és megértik amit mondok.

KÖSZÖNÖM NOÉMI!