Bejelentés

pg.5mp
Magyar siklóernyős hírportál

Ingyenes Angol online nyelvtanfolyam kezdőknek és újrakezdőknek. Ráadásul most megkapod ajándékba A Hatékony Angol Tanulás Titkai tanulmányom.

A Paramánia-csapat szlovák-túrája 2014-ben

Az izgalmas tegnapi repülés után még tartottam kissé a Blade-ernyőtől. Fura érzés volt, hiszen a Blade-el igazán szép repüléseken és kalandokon estünk át. Jó barátokká váltunk, ami bizalmat nem akartam elveszteni iránta. Ráadásul tavaly volt a zsinórzat beállítva és a kupola is egészen jó még. Szóval a Myto Pod Dumbierom starthelyén állva még az egészen oldalas szél se okozhat nagy gondot! Egyébként ilyen szép látványban talán sosem volt még részem! Mikor még a Myto-tól 30km-re jártunk, nagyon sűrű ködben repültünk. Nem hittük, hogy a ködtől képesek leszünk repülni! Aztán a Myto közelébe érve feloszlott a köd, mi meg megálltunk fényképeszkedni, olyan szép látvány fogadott! A hóval borított hegycsúcsok óriási kontrasztot mutattak a völgyekben zölden virító fű látványával. Egynapos utat terveztünk, de ezt a látványt évekig el tudnám nézni!

A Myto starthelyén állva balra nézve a völgyekben megült a reggeli köd, míg előre nézve kristálytisztán látszott a Tátra hóval borított gyönyörű hegyvonulata.
Barkóczi Peti után startoltam. Béci tartotta az ernyőmet, ami végül élesen balra jött föl, ezért nekem is balra futva kellett korrigálnom. Egyenesen a szemközti fenyőfának! Ezt egy éles jobbfékkel az utolsó pillanatban kerültem ki, majd a hepehupás talajon botladozva végül a levegőbe kerültem. Az oldalas szélben esélyem se volt lejtőzni, ráadásul el is kellett távolodnom a hegyoldaltól, mert a lee oldali turbulencia erősen éreztette hatását.

A leszállóban is érződött még a turbulencia, de mit zavart ez engem a tegnapi negatív spirál után, amit a többiek még ma is emlegettek! Leszállás után gyors hajtogatás következett, majd elindultunk Hronecbe.
Lanovkázás után, igazi napsütéses időben gyalogoltunk fel a hroneci sípálya csúcsára. Az igéző látvány ebben a szikrázó napsütésben fejtette ki igazi hatását. A hegycsúcsok szinte vakítóan fehéren világítottak, míg a völgyek zöldje meseszerűvé varázsolta a tájat. És mi itt repültünk!
Ezúttal én startoltam utoljára. Pamír elmagyarázta mindenkinek, hogy a termikesedés miatt figyeljünk a behelyezkedés irányára, nehogy hátszélben kelljen leszállnunk! Én persze csalafinta módon rádión megkérdeztem a többiektől, hogy merre érdemes behelyezkedni, és úgy szálltam le.
No, de nem rohanok előre.
Egyedül álltam a starthelyen, a többiek mind leszálltak már.

Eseménytelen start után elhatároztam, hogy ezúttal nem fogok villogni, egy nyugis repülés után leszállok, és kész. Repülés közben pedig élvezem a tájat.
A kilátótoronynál lévő balos forduló után már látszott a leszálló, de még jó magasan voltam, hát elábrándoztam kissé a táj fölött. Béci hangja ébresztett andalgásomból. Pimasz módon rádión vont kérdőre, hogy már egy negatív spirált se mutatok be?
No neeem! Azt azért télleg nem! De egy fincsi félcsukással szívesen szórakoztatom a többieket. Ezúttal magasságom is bőven van, hát nyomtam egyet balról! Aztán még egyet, hátha nem látta mindenki.
Leszállás után tudtam meg, hogy a Pamírral jött Szlovák siklóernyős kollegánk megijedt kissé az ernyőm látványától, amit Pamír vállrándítással nyugtázott, hogy nincs semmi baj! Ő már ismert..
Rövid ebéd után Pamír megmutatta nekünk a Hronecban található másik starthelyet, ami ezúttal egy hosszan lejtőzhető 80m-es kisdomb oldalán van. Jónak nézett ki a szélirány oda, talán végre lejtőzhetünk is!
Rövid keresgélés után ráakadtunk a földútra, ami a dombgerinc melletti alacsonyabb gerincre vezetett fel. Ezen felautóztunk, majd gyors felcuccolás és terítés után máris a startra készen álltunk.

Persze a jónak tűnő lejtőzős szél most mintha oldalról, vagy olykor hátulról fújna! Ilyen a mi szerencsénk! Még egy kisdombos lejtőzést se tudunk kifogni! Na de sebaj, a látvány bőven kárpótolt!
Ezúttal én startoltam elsőnek. Start után –látva, hogy ebből csak lesiklás lesz- egyből a kocsi felé vettem az irányt, hogy kihagyjam a csomagolás utáni hosszas gyaloglást.
Sikerült, leszálltam az autó mellett. A többek is követték a példámat, így hamar menetre készek voltunk. Kellett is, mert erősen délutánba hajlott az idő, Barkóczi Peti pedig nem akart sötétben vezetni. Elugrottunk még elköszönni Pamírtól, meg megköszöni az idegenvezetést, aztán élményekkel eltelve indultunk haza.
A túráról készült video /Bécitől, meg általam megvágva/:

És egy profibb, hangulatosabb video Örkényi Márktól:

Zimi

<-vissza

Képgaléria

Ingyenes honlapkészítő
Profi, üzleti honlapkészítő
Hirdetés   10
Végre értem amit angolul mondanak nekem, és megértik amit mondok.