Bejelentés



Hexasakk feladványok
Hexagonal Chess problems
Nem csak az a jó feladvány, amit én is meg tudok oldani! /bosa/

MENÜ

Ingyenes Angol online nyelvtanfolyam kezdőknek és újrakezdőknek. Ráadásul most megkapod ajándékba A Hatékony Angol Tanulás Titkai tanulmányom.







Fjodor Goncsarov

Fjodor Ivanovics Goncsarov tündérfeladványai
1._Fantomas-király2._Futó légyből
3._Midas király kettős mattja
4._Matt két lépésben egyszerre mind a 10 sötét királynak










1
Fantomas-király V: Kf1, Bd3, Bd7, Bh3, Bh7/ 5 S: K?/ 1
Megoldás
Milyen mezőkön kap egylépéses mattot a sötét király? Hány féle módon kaphat mattot?
Vissza az elejére








2
Futó "légyből" V: Ka3, a1, a5, c4/ 4 S: Kc3, a6, c5, c6, "légy" e2/ 5
Sötét indul és három lépésben mattot ad. Feltételek: a "légy" bármelyik szomszédos mezőre léphet, a "légy" csak futóvá változhat.
Megoldás
Vissza az elejére








3
3. Midas király kettős mattja V: Kc1, Vd1, Be5, Fg6, b2/ 5 S: Ka1, a2, d3/ 3
Matt három lépésben egyszerre mind a két királynak.
Megoldás
__ A feladatot csak a legendás Midas cár oldhatja meg, aki képes volt egyszerü érintéssel bármit arannyá változtatni. A táblán lévő ezüst (világos) figurák is képesek arannyá (sötét) változni, ha Midas cár játszik... Egy percre képzeljük el, hogy Midashoz hasonlóan mi is rendelkezünk ilyen csodatevő tulajdonsággal.Akkor mi is megoldhatjuk a feladatot.
Vissza az elejére








4
4. V: Kb5, Ve10, Bf3, Bf9, Ha6, Hl6, Fg1, Fk2, c5, e8, i3/ 11 S: Ke4, Ke5, Ke6, Ke7, Kf7, Kg4, Kg5, Kg6, Kg7, Kh5, Vf6, Ff8/ 12
Matt két lépésben egyszerre mind a 10 sötét királynak.
Megoldás
Vissza az elejére








MEGOLDÁSOK
1
Fantomas-király V: Kf1, Bd3, Bd7, Bh3, Bh7/ 5 S: K?/ 1
MEGOLDÁS: A király helye - Mattadás módja _____a1____ - B7d4, Bh35, B3h6, Bdg6 _____a6____ - B3d6, Bhe6, Bdg5, B7h4 _____b4____ - Bdb3, Bhb3, Bdb5, Bhb5 _____f4_____ - B7h4, B7d4 _____f6_____ - Bhf7, Bdf7, Bhf5, Bdf5 _____f8_____ - B3h6, B3d6 _____k4____ - Bhk3, Bdk3, Bhk5, Bdk5 _____l1_____ - B7h4, Bdg5, Bhe6, B3d6 _____l6_____ - B3h6, Bdg6, B7d4, Bhe5 ______9 hely - 32 féle matt
Vissza az elejére








2
Futó "légyből" V: Ka3, a1, a5, c4/ 4 S: Kc3, a6, c5, c6, "légy" e2/ 5
Sötét indul és három lépésben mattot ad. Feltételek: a "légy" bármelyik szomszédos mezőre léphet, a "légy" csak futóvá változhat.
MEGOLDÁS: 1.... Ld1F 2.a2 Kc2 3.Ka4 Kb2 matt.
Vissza az elejére








3
Midas király kettős mattja V: Kc1, Vd1, Be5, Fg6, b2/ 5 S: Ka1, a2, d3/ 3
Matt három lépésben egyszerre mind a két királynak.
__ A feladatot csak a legendás Midas cár oldhatja meg, aki képes volt egyszerü érintéssel bármit arannyá változtatni. A táblán lévő ezüst (világos) figurák is képesek arannyá (sötét) változni, ha Midas cár játszik... Egy percre képzeljük el, hogy Midashoz hasonlóan mi is rendelkezünk ilyen csodatevő tulajdonsággal. Akkor mi is megoldhatjuk a feladatot.
MEGOLDÁS: 1.b3 (a világos gyalog sötétté változik) b2 2.cxb2 (a világos gyalogból ismét sötét lesz) d2 3.Kxd2 s világos király maga is sötétté változik, s mindkét király mattot kap.
Vissza az elejére








4
V: Kb5, Ve10, Bf3, Bf9, Ha6, Hl6, Fg1, Fk2, c5, e8, i3/ 11 S: Ke4, Ke5, Ke6, Ke7, Kf7, Kg4, Kg5, Kg6, Kg7, Kh5, Vf6, Ff8/ 12
Matt két lépésben egyszerre mind a 10 sötét királynak.
MEGOLDÁS: 1.Vb4 d2 2.Vxf6 matt egyszerre mind a 10 királynak
Vissza az elejére
Az oldalt készítette: © BoSa Utolsó módosítás:2003.03.19.











Ingyenes honlapkészítő
Profi, üzleti honlapkészítő
Hirdetés   10
Végre értem amit angolul mondanak nekem, és megértik amit mondok.

KÖSZÖNÖM NOÉMI!